torsdag 7 februari 2013

Bloggeliblogg

Senaste året får man nog säga att jag varit ytterst dåligt på att blogga. Det finns väl en  mängd olika anledningar, men mest så finns inte bloggsuget där. Använder Instagram och Facebook mer och lägger upp bilder där när jag känner för det.
Det kan ju dock vara skönt att få skriva av sig ibland men oftast så får man hålla inne en hel del för läser fel eller rätt människor misstolkas allt så lätt.

Denna veckan har varit ganska intensiv. Mycket jobb och lite hemmatid. Var med jobbet i tisdags kväll på Östraboteatern för att lyssna på Paolo Roberto, inte betald arbetstid men något som VG-regionen bjöd oss medarbetare på. Men jag orkade inte vara kvar ens tills han börjat med sitt föredrag. Gick runt och kollade i de olika montrar de hade och sedan åkte jag hem. När jag sedan hörde att han inte var färdig förrän närmare halv nio är jag än mer glad att jag gick tidigare.
Idag ska jag hem till kusinen som fyller år, blir en fika på någon timme sedan hem och packa och fixa för i morgon. Då får jag en helt egen helg, egentid big time! Och jag känner att jag verkligen är i behov av det.

Har varit så oerhört grinig på närstående den senaste tiden, mest på min familj så Niklas har sluppit undan det mesta. Det är inte så att de absolut inte förtjänar det men jag känner just nu att jag inte orkar. Energin bara sugs ut ur mig och jag känner som ett tryck i bröstet av allt... Det är ju kanske inte så bra. Så denna helgen är verkligen behövlig!! Åker hem till en av mina närmsta vänner och stannar hela helgen! Ska bli så underbart skönt. Men det kommer säkert bli minst lika skönt att komma hem på söndag igen.

Sedan jag skrev sist har väl inte hänt så mycket. Jag har scrappat och pysslat lite granna. En del ska med i helgen och delas ut och självklart får kusinen ett hemmagjort födelsedagskort som jag i all hast slängde ihop i tisdags kväll - trött som ett as som jag var. Nåja, det är iaf roligare ge bort något eget än köpt och färdigtryckt.

Önskar bara jag hade ordentligt med pengar att lägga på scrappande  och inköp av alla möjliga maskiner för tryck och mönster och alfabet. Men jag få nöja mig med min egen handstil tills dess pengarna finns där.











Inga kommentarer: